Çalışmadan yatırımla geçinmek mümkün mü? (Temettü emekliliği)

Şirketler her sene ettikleri karların bir kısmını yatırımcılarıyla paylaşırlar.

Yatırımcılar şirketteki hisse adetlerini ne kadar arttırırlarsa, o kadar yüksek karpayı(temettü) alırlar.

Birçok yatırımcı bir süre hisse biriktirdikten sonra gelen karpayları ile geçinmeye başlarlar. 

Bu yatırım sistemine ''TEMETTÜ EMEKLİLİĞİ'' denir.



Bugünkü yazımda ise artık çalışmayan,sadece borsadan geçimini sağlayan bir yatırımcının görüşlerini sizlere aktaracağım.

Paşa- Hakan Hoca sohbetinden çıkardıklarım;

Çok tecrübeli bir isim.

Aynı zamanda temettü emeklisi. Yani şirketlerin verdiği kar payları ile ÇALIŞMADAN hayatını geçindiriyor.

@____PASA____ à twitter nick’i. Dilerseniz inceleyebilirsiniz.

89-90 yıllarından bu yana borsada.

O da neredeyse herkes gibi al-satlarla başlıyor,kazanıyor-kaybediyor.

 Sonrasında uv yatırıma başlıyor.

Bilanço dönemleri arası al-sat yapıyor,portföyünün belli bir kısmıyla. Bu oranın %10 u geçmediğini söylüyor.

‘’Her şey gelecekteki kara tahmin etmeye bağlıdır.’’

                                                           Yaşar Erdinç

Bu sözün kendi yatırım kariyerini değiştirdiğinden bahsediyor. Ben de aynı düşünüyorum zira piyasada birçok prospektif f/k ile işlem yapan yatırımcıların başarılarını net bir şekilde gördüm.

Hiçbir yöntem %100 çalışmaz.

Uv yatırımın esasları tasarruf&sabırdır.

İster memur olun,ister işçi olun eğer geleceğinizi emekli maaşına bağladıysanız yandınız.

Emekli maaşı ile geçinmek çok zor.

Tasarrufa yönelip yatırıma başlamak şart. En iyi yolu ise borsa.

 

Hisse seçme kriterleri:

1.Temettü verimi yüksek olmalı(en az %5)

2.Temettü büyüme oranı yüksek olmalı

Bana göre ideal hisse sayısı 3-7.

Bütün kızları öpemezsinJ olarak açıkladı paşa bey.

En az 10 sene biriktirilmeli. Sabrın önemi de burada ortaya çıkıyor.

Temettü bir çıpa,güven. Temettü veren şirketler istikrarlı yükselişe meyilli olurlar.

Bir patron her sene temettü veriyorsa,güvenilirdir.

Keşke 20’li yaşlarımda olsam temettü emekliliği serüvenime tekrardan başlasam.

İnsanlar borsayı hep en çok kazandıran metalarla kıyaslarlar. Bu sene dolarla,geçtiğimiz sene bitcoinle kıyaslandık örneğin.

Eğer bir temettü hissesi size 10 senede vereceği temettüyü çok daha kısa bir zamanda verirse o hisseyi satmamak için bir neden yok.

Blok alım için 233 günlük üssel ortalama beklenmeli. Yani kriz zamanları.

Mutlaka kenarda nakit olmalı.

Uv yatırımda stoploss yoktur.

En zor kısmı ilk sene.

3 seneden sonra rahatlamaya başlarsınız.



Bu tarz tecrübe aktarımı yazılarını çok seviyorum.

Bence direkt hap bilgi içeriyorlar.

Feedbacklerin benim için önemli.

Mutlaka yorumlarını bekliyorum.

Saygılarımla

Mustafa Buğrahan YÜKSEL

Yorumlar

  1. bende temettü emekliliği düşünüyorum acaba aylık ne kadar bütçe ayırmamız gerekir

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fenomen Oldum

Turkish Buffet

Sektör Takibi