Sektör Takibi

Piyasa Notları



Herkese merhabalar aslında bugün sürekli piyasa hakkında tuttuğun notları sizlerle paylaşacağım. Bugün sektör sektör ilerleyeceğiz ve belli başlı sektörler hakkında takip amaçlı tuttuğum notları sizlerle paylaşacağım.



Biliyorsunuz ki enflasyonun düzenli olarak arttığı son zamanlarda yatırımlara vermemiz gereken önem gittikçe artıyor.



BANKACILIK



Birçok sektör profesyonelinin de bahsettiği gibi bana kalırsa da bu yılın ana hikayesi bankacılık…



Kur korumalı mevduattan sonra oluşturulan yeni düzen bankaların kârını önemli ölçüde arttıracak gibi duruyor.



Bunun yanında önemli katalizörlerden olan Garanti’nin geri aldım hikayesi de maalesef garanti tarafında herhangi bir sonuç vermemiş gibi duruyor.



Çağrı fiyatına birçok gün herhangi bir şekilde mal veren olmadı.





Bunun yanında büyük bankaları kendi portföylerinde içeren büyük holdingler yine bankalar kaynaklı çok yüksek kar büyümeleri görmeyi beklenilen bir diğer sektör.



Burada Sabancı’ya ayrıca bir başka açmak istiyorum MSCI endeksine tekrar girebilme ihtimali olduğu için ayrıca bir katalizöre sahip olduğunu söylemek yanlış olmaz.



ENERJİ


Aynı zamanda büyük oranda kar artışı beklenilen bir diğer sektör ise enerji sektörü.



Bildiğiniz üzre çok uzun zamandır PTF’ler çok yüksek seyrediyor gün içinde de birçok saatte tavandan eşleşen fiyatları düzenli olarak görüyoruz.



Burada birazcık Alarko üzerine konuşmak istiyorum ilk çeyrek hepimizin bildiği üzere çok iyi geçti,benim de hesaplamalarıma göre şirketin kar tahmininin birazcık üzerinde bir rakam bekleniyor;şu anda Alarko senelik beklenen bakımını yapıyor aynı zamanda santralle beraber,fiyat da dinleniyor.





GEMİCİLİK





Gemicilik sektöründe birçok sektör profesyonelinin odağında olan GSD Holding aynı zamanda bankacılık faaliyeti ile öne çıkıyor ve döviz pozu yüksek olduğu için dolar taşıyormuş gibi düşünebildiğimiz bir pozisyon. Gemicilik endekslerinden karı çok rahat tahmin edilebiliyor dolayısıyla burada da oluşan fırsatlar bizler için önemli.

Şirket bu arada temettü ve bedelsiz politikasını açıkladı.

Osman Özen abi bu konu hakkında şöyle bahsetti;

Şirketin iş kollarında bozulma olmadıkça, bu son açıklanana benzer hatta bunun ciddi oranda üzerinde temettüyü istikrarlı bir şekilde uzun süre dağıtma gücüne sahip. 





HAVACILIK



Havacılık özelinde konuşursak;

ilk çeyrek beklentileri normalde en zayıf çeyrek olmasına rağmen gayet iyi 



Bu noktada THYAO ve TAV havalimanları özellikle iyi beklentilere sahip.



Gidilecek yol var aynı zamanda Yunus Şahin’in de NNF’te en yüksek pozlardan birinin Türk Hava Yolları olduğunu belirttiğini söylemek isterim.


Yazıyı bitirirken sizlere bir şarkı önerisi ile veda etmek istiyorum.

Samsun Ghetto'sundan bir isim.

Ben dinlerken çok keyif aldım ve çıktığından beri de kulaklığımdan eksilmiyor.

Keskin-Ghetto

https://youtu.be/0Tx0xx7VkqY

Yazımı okuduğun için teşekkür ederim.

Bu arada eğer buraya kadar okuduysan,şu ana kadar birkaç kişi dışında kimseyle paylasmadigim bir hesabımı paylaşmak istiyorum seninle.

https://vt.tiktok.com/ZSdU4Ye3x/

😂

Saygılarımla

Mustafa Buğrahan Yüksel


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fenomen Oldum

Turkish Buffet