Fenomen Oldum

Evet başlıkta da gördüğünüz üzere konumuz sosyal medya/tiktok.

Birçoğumuzun sosyal medya/tiktok üzerindeki kötü algısını kırmak için geldim.

Neden sosyal medya? Neden tiktok? Yeterli miyim?
Sorularının cevaplarını aradığımız bir yazı olacak. Keyifli okumalar dilerim.


Bildiğiniz üzere çok yakın zamanda bir blog ve podcast serisi başlattım. Bloğuma 20'ye yakın,podcastime de 5 içerik ürettim ve devamlılığı için motivasyonum tam. 

Bunun yanında da çok yakın zamanda(ben bu yazıyı paylaştığımdan 2 gün sonra 1 ay olacak) tiktok hesabımı açtım. 

Etkileşim,buradaki potansiyel ve yapabileceklerim beni çok motive etti ve üzerine ciddi manada düştüm.

Neredeyse 14 bin takipçiye sahip oldum.


Hadi gelin şimdi hep beraber soruların yanıtlarını arayalım.

Neden sosyal medya?



Sosyal medyaya başlama motivasyonumu birkaç farklı başlıktan oluştuğunu söylemeliyim. Bunlar;


1.Network kurabilme becerisi

2.İzlenme başına gelir ve sponsorluk gelirleri

3.Bir sosyal medyayı diğer alanları boostlamak için kullanabiliyor olmak

4.İşim için de zamanı geldiğinde için kullanmak istiyor oluşum 

Burası şimdilik böyle ancak gün geçtikçe daha farklı,ayrıntılı sebepler sunabileceğimi düşünüyorum.

Bunun için yeterli miyim? 

"Hayır" ancak kime ve neye göre? Bana kalırsa bu noktada yeterlilik kişisel hayatta mükemmelliyetçiliğe kayıyor ki;


"Mükemmel,iyinin düşmanıdır."

Yani bu noktada asla mükemmel olmayı bekleyerek bir adım bile atamayacağımı anladıktan sonra 1 dk bile vakit kaybetmek istemedim.

Ayrıca okullarda eğitim gördüğünüzde farketmişsinizdir ki hocalarımız çoğu zaman konuları biz biliyormuşcasına anlatırlar zira;

Onlar o işle alakalı profesyonel oldukları için beginner olmak nasıl bir hissiyat unutmuşlardır.

Ben de bazı konularda kimilerine göre beginner olduğum için belki yatırıma,kişisel gelişim mevzularının önemini yeni anlayan insanlara ışık tutabilirim diye düşündüm. Geldiğimiz noktada çok büyük hata olmadığını görüyorum.

Gelelim bir diğer soruya;

Neden tiktok? 

Her şeyden önce şu 3 büyüleyici istatistiği sizlerle paylaşmak istiyorum.

Tiktok özelinde Türkiye'de toplamda 30 milyona yakın hesap var.

Ayrıca sosyal medyada geçirilen zamanın 1/3'ü burada geçiriliyor.

Kullanıcıların %42' si benim akranım. 17-24 yaş arası.

Ki bu mecra benim Instagram ve YouTube gibi platformlarda büyüyebilmem için eğlenceli ve müsait bir geçiş noktası bana kalırsa.

Ayrıca uygulamanın algoritması sizi kısa zamanda tanıyor ve sizin beğendiğiniz içeriklerin benzerlerini sizlere düzenli olarak sunuyor.

Eğer sizi ikna edemediysem şöyle bir link paylaşayım isterim;
https://youtu.be/96iNCFkBXaU


Şimdi de sizlerle belli başlı analizlerimi paylaşmak istiyorum;
Bugüne kadar aldığım Total izlenme:2.6M
Total beğeni: 68k
Takipçi:14k~

İnanmayanlar olursa ss'leri DM'lerinize paslayabilirim.
🧿🧿🧿

Ve benim için bir diğer önemli konu, çoğunu paylaşmak için izin almadığım +50 çok güzel mesaj.

Sizlerle birini paylasmayi çok istiyorum;
Bu mesajı aldığımda çok mutlu oldum ve Çağatay'dan paylaşmak için izin aldığımı belirtmek isterim.

Ki inanın sevgili dostum Fuad Eyüboğlu'nun da dediği gibi;
 "En az 1 kişi bile böyle faydalanmaya devam ettiği sürece,içerik üreteceğim." 

İngiltere'ye selam olsun :)


Bununla beraber eğlenceli ve kendimi başarılı hissettiğim tiktok kısmına biraz nokta koyarak blog ve podcastimdeki analizleri paylaşmak istiyorum.


Blogla başlarsak;


Benim için işin sevindiren kısmı totalde 5000 görüntülenmeye yaklaştım ve neredeyse günlük 15-25 düzenli blogumu ziyaret eden bir kitleye ulaşabildim.

Zorluk olarak tiktoka kıyasla büyümesi çok daha meşakkatli bir mecra ancak yazmak ve yazarken de kendime kattıklarım,bunun yanında buranın challenge'ı çok tatlı.

Ancak önemli olan bir kerede bayıltmaktan ziyade,her gün yumruk atmak olduğu için...


Devam.

Gelelim en keyifsiz kısma :) 

Podcast rakamları,
Yine işin dolu tarafından bakıyorum ve son zamanlarda günlük 3-4 kişinin podcastlerimi dinlediğini görüyoruz ki bence hiç fena değil.

Düzenli dinleyen 14 kişiye selam olsun.



Toparlamak gerekirse,


Sosyal medya birçok sebep itibariyle asla hafife alınmayacak bir potansiyel içeriyor.

Göz devirdiğimiz mecralar bizlere çok fırsatları sunuyor,göremiyoruz.

Bana kalırsa beginner to professional herkes bu işe ucundan bucağından anonim de olsa başlamalı.

Bundan sonra gün geçtikçe belli aralıklarla sosyal medya,yazmak,üretmekle alakalı yazılarımı blogumda göreceksiniz.

Bu konuyla alakalı sorun varsa buradan veya DM'den bana ulaşmayı asla ihmal etme zira beraber kafa yorulacak çok nokta var.

Okuduğun için teşekkür ederim.

Her zaman olduğu gibi bir şarkıyla veda etmek istiyorum sizlere;

https://youtu.be/gtB4f9dCfRw


Umarım keyif almışsınızdır.

Kendinize çok dikkat edin.

Saygılarımla 

Mustafa Buğrahan YÜKSEL.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Turkish Buffet

Sektör Takibi